فیلترهای خودرو تقلبی وارداتی، گران‌تر از محصول استاندارد و با کیفیت ایرانی

فیلترهای خودرو تقلبی وارداتی، گران‌تر از محصول استاندارد و با کیفیت ایرانی

محمد چراغی رئیس انجمن فیلتر سازان ایران در خصوص فعالیت‌های انجمن فیلتر سازان ایران و اهمیت فیلترها در خودروهای مختلف، گفت و گویی اختصاصی با رادیو اقتصاد انجام داد. متن این گفت و گو به شرح زیر است:

« حدود 2 ماه است که انجمن فیلتر سازان فعالیت خودش را با 12 عضو شروع کرده است و ما اعتقاد داریم که صنعت فیلتر کمی نسبت به صنایع دیگر در آگاه سازی جامعه و اطلاع رسانی در اهمیت این صنعت عقب مانده است. در گام اول قرار است که پژوهش‌های این حوزه از طریق انجمن، بیشتر به اطلاع مردم برسد تا عدم رسیدگی به خودرو کاهش یابد. عدم تعویض به موقع فیلترها در خودرو باعث شده که عمر موتور در ایران کاهش پیدا کند.

کاهش مصرف سوخت با استفاده از فیلتر استاندارد

یکی از نکات مهم و اثرات اصلی تعویض به موقع فیلترها در مصرف سوخت خودرو است. اگر ما در ایران فیلتر استاندارد استفاده کنیم و به موقع آن را تعویض کنیم، 10 الی 12 درصد کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت. اگر این 10 درصد را در مصرف روزانه سوختی مردم ضرب کنیم با یک حساب کوچک متوجه می‌شوید که چه میزان بالایی سوخت به خاطر عدم استفاده از فیلتر استاندارد و تعویض به موقع آن در طول سال از دست می‌دهیم و هزینه می‌کنیم.

ما در سال 92 تحقیقاتی را از طریق مجموعه دانشگاه شریف پیش بردیم و به این رسیدیم که با عدم استفاده از فیلتر خودرو استاندارد در حال از دست دادن 38 هزار شغل هستیم. در آن زمان مصرف روزانه سوخت 60 میلیون لیتر بود و امروز 100 میلیون لیتر است.

71

جنس تقلبی وارد ایران می شود و گران تر از فیلتر استاندارد ایرانی به فروش می رسد

محمد چراغی در خصوص فیلترهای خارجی گفت: فیلترهای خارجی چندین دسته و مدل هستند. یکسری از فیلترها برای برندهای معروف دنیا هستند که شهرت جهانی دارند و قیمت‌های بالایی دارند و حدود 8 سالی هست که اصلا وارداتی نداریم. یکسری فیلتر نیز داریم که با اسم برندهای خارجی و معروف وارد می‌شوند. مثل برند (مان آلمان ، هنکس و…) ولی متاسفانه تقلبی هستند و مردم باید این را بدانند و از اجناس تقلبی استفاده نکنند.

متاسفانه بعضی از تاجرهای ما تقاضای تولید این محصولات تقلبی را به کشورهای دیگر می‌دهند. جنس تقلبی وارد ایران می‌شود و بین 30 تا 50 درصد گران‌تر از برند ایرانی به فروش می‌رسد. اتفاق بد دیگری که افتاده این است که در یک سال گذشته با این که جلوی واردات این کالاها گرفته شده اما کارخانه های زیر پله ای در داخل کشور همچنان با همان برندهای خارجی تولید می‌کنند و همچنان وارد بازار می‌شوند.

ما در انجمن فیلتر سازان ایران همین موارد را پیگیری می‌کنیم و در تلاشیم از طریق سازمان‌های مربوطه این چالش‌ها را اطلاع رسانی کنیم و جلوی این موارد را بگیریم.

1 دیدگاه روشن فیلترهای خودرو تقلبی وارداتی، گران‌تر از محصول استاندارد و با کیفیت ایرانی

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.